Regulamin I
Regulamin Sklepu Internetowego -
www.mjopek.pl
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy
Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą
elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu
Internetowego - www.mjopek.pl. Sklep prowadzi Mateusz Jopek
prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Mateusz Jopek wpisaną do
rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju pod adresem ul. A. Bożka
1, 44-335 Jastrzębie-Zdrój NIP: 6332145424 REGON: 240874747, zwany dalej
Sprzedawcą.
- Kontakt ze
Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: mateusz_jopek@op.pl;
- pod numerem telefonu: +48 782 548 555;
- formularz kontaktowy dostępny na stronach sklepu internetowego.
- Niniejszy
Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej
www.mjopek.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i
utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w
każdej chwili.
- Sprzedawca
informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może
wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet,
polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego
Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego
danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń
w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i
zaporę sieciową typu firewall.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Dni robocze ? są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy;
- Klient ? osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub
jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy
szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach
Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie
Internetowym;
- Kodeks Cywilny ? ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto ? przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą
którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu
Internetowego;
- Konsument ? Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu
cywilnego;
- Przedsiębiorca - Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu
cywilnego;
- Regulamin ? niniejszy dokument;
- Towar ? produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest
dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
- Umowa sprzedaży ? Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
- Usługi ? usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą
elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta ? ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną ? ustawa
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr
144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie ? oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania ze Sklepu
Internetowego
- Korzystanie
ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system
teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych
wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej,
Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera
w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie
ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do
zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
- Klient
zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy
prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego
funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania
lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w
ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych
Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego
jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa,
postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z
sieci Internet.
IV. Usługi
- Sprzedawca
umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych
Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu.
- Usługa
prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu
rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie
formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu
Internetowego. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta
w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta lub
skorzystania z przycisku ?Usuń Konto?.
- Klient ma
możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego wiadomości do
Sprzedawcy. Umowa o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu
interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą
jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udzielenia
odpowiedzi przez Sprzedawcę.
- Klient ma
możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i
subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu
transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa
do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne
oraz prawa własności przemysłowej. Umowa o świadczenie usługi polegającej
na zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie Internetowym zawierana jest
na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
- Wypowiedzi
powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą
naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich ? w
szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr
osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Zamieszczone wypowiedzi
są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu Internetowego.
- Poprzez
zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z
tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie
opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
- Sprzedawca
ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których
warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu.
Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin
danej promocji nie stanowi inaczej.
- W
przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu,
Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub
usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać
umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
V. Procedura zawarcia Umowy
sprzedaży
- Informacje
o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich
opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie
Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad
fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Warunkiem
złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W
przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na
stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone
Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia
Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w
postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do
realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu
oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje
Umowa sprzedaży.
- Umowa
sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
VI. Dostawa
- Dostawa
Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest
realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia.
- Dostawa
Towarów dobywa się za pośrednictwem operatora pocztowego.
- Sprzedawca
na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o
liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy,
a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
- Termin
dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z
pkt. VII ppkt. 2.
- Sprzedawca,
zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę VAT
obejmującą dostarczane Towary.
- Jeżeli dla
Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla
całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
VII. Ceny i metody płatności
- Ceny
Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w
tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
- Klient
może dokonać opłaty za pośrednictwem płatności elektronicznej (w tym
przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po
otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o
dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie
niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
- Sprzedawca
na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o terminie w jakim jest
on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku
płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim,
Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem
stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu
Cywilnego.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od
Umowy
- Klient będący
Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie
stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Klient
może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do
Regulaminu.
- Termin
14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w
przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca
z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta
prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Prawo do
odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający
szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których
cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne
do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy
przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o
prenumeratę;
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
- Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i
po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od
Umowy.
- W
przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana
za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy
zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca
niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia
Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę
na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla
Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem
lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że
sam odbierze rzecz od Klienta.
- Jeżeli
Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
- Klient
ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził
się ponieść ten koszt.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów z
tytułu rękojmi
- Sprzedawca
zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
- Sprzedawca
odpowiada wobec Klienta, w tym również Klienta będącego Konsumentem, z
tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 ? 576 Kodeksu
Cywilnego.
- Reklamacje,
wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na
podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Mateusz Jopek,
ul. Miodowa 4/13, 44-335 Jastrzębie Zdrój, na adres poczty elektronicznej:
sklep@mjopek.pl, numer telefonu +48 782 548 555 lub przy użyciu formularza
kontaktowego.
- Celem
rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć
reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód
zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 3.
- Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W
przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia
w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7
dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.