Regulamin II
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient
może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i
korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Mateusz
Jopek, ul. Miodowa 4/13, 44-335 Jastrzębie Zdrój, na adres poczty
elektronicznej: sklep@mjopek.pl, numer telefonu +48 782 548 555 lub przy
użyciu formularza kontaktowego.
- W
reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do
korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a
gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy
reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji
Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w
terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
XI. Gwarancje
- Towary
mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub importera.
- W wypadku
Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści
gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo
prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.
XII. Pozasądowe sposoby
rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient
będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której
zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są
pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii
konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej
ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
XIV. Postanowienia końcowe
- Wszelkie
prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony
internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą
do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób
określony i zgodny z Regulaminem.
- Rozstrzyganie
ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest
Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami
właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie
ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest
Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
- W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.
- O
wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie
poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego
zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci
posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich
zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin
wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich
ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje
nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę
w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie
Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje
rozwiązaniem Umowy.